maandag 25 maart 2013

Tranen

@Roosenburg23: #mietje! Dit was een reactie op mijn tweet van afgelopen zaterdag, waarin ik vermeldde dat de wedstrijd van mij wel afgelast mocht worden bij temperaturen onder de nul. Ik bedoelde hiermee dat een wedstrijd voor niemand leuk is als de gevoelstemperatuur -10 is en de wind het onmogelijk maakt om een normale wedstrijd op de mat te leggen. Nu zal ik de eerste zijn om toe te geven dat ik een mietje ben, maar als het publiek achter de ramen in de warme kantine staat, alle 22 spelers klagen dat 'dit geen voetbal is' en achteraf iedereen het erover eens was dat de wedstrijd niet om aan te gluren was, zal ik toch wel een klein beetje gelijk hebben gehad.
 
Wie goed keek tijdens de wedstrijd ONS BOSO Sneek - ACV (1-0) afgelopen weekend, zal gezien hebben dat er zo nu en dan een traantje over mijn wang liep. Niet alleen door het niveau van mijn eigen spel (#mooiweervoetballer), maar vooral door de omstandigheden en het niveau van de wedstrijd op zich. De wind stond in de breedte over het veld, waardoor ik als buitenspeler in de ene helft élke bal kreeg en in de andere helft geen één. Wie een doelpunt zou maken, zou winnen. Gelukkig waren wij dat deze keer.
 
De winter lijkt zich de afgelopen jaren steeds meer te verschuiven van december en januari naar januari, februari en zelfs maart. Het zou verstandig zijn als de KNVB hier eens een vergaderingetje of 36 aan zou wijden om te bespreken of de winterstop niet anders ingedeeld zou kunnen worden. Natuurlijk zou een eventuele verandering pas in 2019 van kracht worden, omdat er eerst 17 bestuurders van de KNVB een handtekening onder zulks moeten zetten. Waarschijnlijk is de winter tegen die tijd in de maanden juli en augustus, maar dat zien we dan wel weer. Laten we het in ieder geval eens bespreekbaar maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten